Veelgestelde vragen
- Kan ik mij laten vertegenwoordigen door iemand anders?
- De andere partij wil uiteindelijk toch tot een gezamenlijke oplossing komen. Ik ontvang daarover een voorstel. Zal ik dit accepteren?
- Moet ik altijd eerst proberen samen met de zorgaanbieder een oplossing te vinden? Kan ik alleen een geschil indienen als we er niet uitkomen?
- Heb ik een advocaat nodig?
- Kan ik de behandeling van een geschil stoppen?
- Wat is het IBAN-nummer van de geschilleninstantie?
- Kan de geschilleninstantie mij juridisch adviseren over het geschil?
- Moet ik aan de zorgaanbieder laten weten dat ik een geschil indien bij de Geschilleninstantie?
- Is mijn klacht gegrond?
- Kan ik een geschil per e-mail indienen?
- Hoe lang duurt een procedure bij de geschilleninstantie?
- Wat doet een klachtenfunctionaris?
- Stel, ik dien een geschil in wanneer ik de rekening van de zorgaanbieder nog niet heb betaald. Kan ik dan tot de uitspraak van de geschilleninstantie wachten met de eventuele betaling?
- Kan ik tegen een uitspraak in beroep gaan?
- De zorgaanbieder trekt zich niets of onvoldoende aan van de schikking of uitspraak. Wat kan ik doen?
- Kan mijn zitting worden verplaatst?
- Ben ik verplicht om naar de zitting te komen?
- Mag ik iemand meenemen naar de zitting?
- Waar vindt de zitting plaats?
- Wie vormen de geschilleninstantie?
Heb ik een advocaat nodig?
Een advocaat of rechtsbijstand is niet nodig. U kunt alles zelf doen, want de procedure bij de geschilleninstantie is gemakkelijk. Als u toch een advocaat wilt inhuren, betaalt u die zelf.