Patiënten
Contact met de Geschilleninstantie Mondzorg is normaal gesproken niet de eerste stap die een ontevreden patiënt zet. Dit is de gebruikelijke volgorde:
- U vertelt aan uw mondzorgverlener dat u ontevreden bent. Misschien komt u er samen uit.
- Leidt dit niet tot een bevredigende oplossing? Dan kunt u kosteloos een beroep doen op een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Die bemiddelt tussen u en de mondzorgverlener. Vertel uw mondzorgverlener dat u in contact wilt komen met zijn klachtenfunctionaris en vraag naar de contactgegevens. Vaak ook vindt u deze informatie in de wachtruimte of op de website.
- Bent u ontevreden over het resultaat dat de klachtenfunctionaris boekt? Dan kunt u zich wenden tot de Geschilleninstantie Mondzorg. Vanaf dat moment spreken we niet meer over een klacht, maar een geschil. Stichting Geschilleninstantie Mondzorg is te bereiken op een van de volgende manieren:
E-mail: secretariaat@geschilleninstantiemondzorg.nl
Telefoon: (030) 686 87 30
Post: Stichting Geschilleninstantie Mondzorg, Postbus 8003, 3503 RA Utrecht
Belangrijk: In beginsel heeft u niet rechtstreeks toegang tot de Geschilleninstantie Mondzorg. U moet eerst de klachtenprocedure doorlopen. De geschilleninstantie kan oordelen dat een uitzondering op deze regel wordt gemaakt.